Stopt verkeerde benaming: de kracht van het protest is het veranderen van de voedsel industrie!

De systematische misleiding in de supermarkt plank

Etiketten duizeligheid, juridisch? Een paar jaar geleden, politici en producenten van levensmiddelen hebben ontkende ten stelligste dat er zijn. En waar het geen Probleem is, is er geen noodzaak voor actie. Vandaag, niemand ontkent dat het vaak gaat om misleidende reclame en etikettering, hoewel de bedrijven voldoen aan alle wetten. Duizenden consumenten klagen, veel fabrikanten reageren op de kritiek en het veranderen van hun reclame of product formuleringen. En de Federale regering heeft beloofd rekening te houden met een Herziening van het wettelijk kader. Het is een lange weg, maar het vordert.

Bijgedragen resoluut voor de ontwikkeling van het Protest op het Internet! Alleen op de foodwatch website abgespeist.de we bekritiseren regelmatig misleidende producten, consumenten hebben verzonden 260.000 E-Mail een klacht bij de fabrikant. Maar bovenal, de toekenning van de “Gouden wind zak” reclame als een prijs voor de meest flagrante leugen van het jaar tot een food producent heeft bijgedragen aan de publieke druk op het bedrijf. Ongeveer 117,000 consumenten hebben ingediend tijdens de Online verkiezing in 2011, hun stem op, en aan het einde van de Ferrero-milch-schnitte de “winnaar” is gekozen: de Gouden wind zak is duidelijk een prijs die niemand vindt het leuk om beloond.

Functionele Voeding met onduidelijke bijwerkingen, zoete thee voor kleine kinderen of aroma stoffen, waar eigenlijk, fruit moeten worden uitgerekt gehakt of cholesterolverlagende Margarine: Vijf producten genomineerd, die zou hebben verdiend de prijs van alle van hen. De voedingsindustrie haalt alles uit de kast te lokken ons om hun producten te kopen.

Echter, we zijn het oneens: 37 de meest ernstige misleiding van de consument, we hebben blootgesteld, en ook dit jaar presenteren we de “Golden windbag” persoonlijk aan het bedrijf met de drie test leugen van de reclame. Op het moment van de stemming om de Gouden wind zak 2011, meer dan 100.000 mensen hebben deelgenomen, en de zuivel-secties van de Ferrero-als een duidelijke ‘winnaar’ is gekozen. We hebben het doorgegeven aan de consument te stemmen met een persoonlijk bezoek aan het hoofdkantoor van het bedrijf, en vergezeld van een grote media-echo. Dit is niet alleen Ferrero, maar de industrie heeft het over het algemeen duidelijk dat consumenten willen worden van misleidende reclame is niet verder gedaald.

Het is nu aan u: Wie moet er in 2012 krijgen de reclame van de “Gouden windbag” voor de meest flagrante leugen van het jaar toegekend? We hebben vijf kandidaten genomineerd voor de waarschijnlijk meest gehate award van het jaar.

Klik om te zien wat de kandidaten in meer detail:

Voor meer info over www.abgespeist.de

Geef een reactie