San Diego, VS – “EEN klap nooit iemand kwaad gedaan”, deze en soortgelijke uitspraken van de generaties van ouders spanking te verantwoorden aan uw kinderen doen het veel te vaak, ook nu nog. Een recente studie toont aan hoe verkeerd deze verklaring is ook vanuit het oogpunt van de mentale ontwikkeling van de kinderen.
Graphics: lijfstraffen law in Europe, juli 2007. Legenda: rood = straf recht voor ouders en leerkrachten; blauw = straf recht voor de ouders; groen = geen lijfstraffen wet. Copyright/bron: Esurnir / GNU FDL wikipedia.de
Mensen die werden geslagen als een kind gemiddeld een lager IQ, dat is de belangrijkste boodschap van een studie van Professor Murray Straus, van de Universiteit van New Hampshire, die werd gepresenteerd op een internationale conferentie over geweld, misbruik en trauma ‘ s in San Diego.
Op basis van de studie van 806 kinderen in de leeftijd van 2 tot 4 jaar en 704 kinderen in de leeftijd van 5 tot en met 9, toonde aan dat er klappen kan verminderen in de Kindertijd IQ tussen de 2.8 en 5 punten. Hoe sterk is de zweving van de invloed van deze afname hangt, zoals verwacht, de frequentie van de slagen: “hoe meer slagen ervaren door een kind, hoe trager hij loopt haar mentale ontwikkeling”, aldus Straus. “Maar zelfs kleine hoeveelheden van een schok, een significant verschil.”
Voeg daarbij de wetenschappers onderzochten de openbare en Algemene attitudes ten aanzien van lijfstraffen als een educatieve methode voor kinderen in 32 landen door de respondenten 17.404 studenten aan de universiteiten in deze landen. Ook hier blijkt dat het gemiddelde IQ in de landen waar de pedagoog aanvaardt van lijfstraffen is nog steeds op grote schaal toegepast, is lager.
De sterkste schakel tussen lijfstraffen en IQ, vonden de onderzoekers, echter, in het geval van de studenten waarvan de ouders dit had geslagen als een Tiener.
Straus is van mening dat, op zijn minst subtiel, steeds de dreiging van lijfstraffen veroorzaakt kinderen chronische Stress, post-traumatische Stress-symptomen in de Getroffen en de mentale ontwikkeling belemmerd worden.
Als de “latimes.com” gemeld, was een eerdere studie is gebleken dat veel kinderen, vooral in de armere gezinnen in de zuigelingen-en peuterleeftijd zijn geslagen, en dit is reeds het geval van drie-jaar-oude in een vertraging in de sociaal-emotionele ontwikkeling.
In het licht van de resultaten van Straus en collega ‘ s drang tegen de aanvaarding van lijfstraffen van kinderen om verder te gaan, indien nodig, zelfs door strengere Wetten.
In Duitsland, het werd afgeschaft in het jaar 2000, de “straf recht” van de ouders jegens hun kinderen door middel van een Wijziging van het Burgerlijk wetboek (BGB) expliciet. Na de verergering van de lid 1631 BGB, kinderen hebben een expliciete “recht op een opvoeding vrij van geweld” en “lijfstraffen, psychische schade en andere vernederende maatregelen zijn niet-ontvankelijk.” (bron: wikipedia.de).
Voor meer informatie over het onderzoek vindt u HIER
[Bronnen: grenzwissenschaft-aktuell.de / unh.edu / latimes.com / wikipedia.de]
Vragen aan de lezer: wanneer spreekt men van geweld in het onderwijs? Begint het met een klap? Een sappige klap in het gezicht of moet je om eruit te komen van de houten lepel? Het is mogelijk voor kinderen om op te voeden, en boven alles, zeer moeilijk zonder dergelijke maatregelen en de grenzen aan te tonen, om hen te leren de juiste waarden?