Persbericht van de Klokkenluider-Netzwerk e. V. wg. Farmaceutische industrie

Klokkenluiders (het fluitje blazen, Alarm (geluid) wordt beschouwd als een tattletale, verrader, informer, verrader. Wat doen we morele moed. Het is ik. d. R. de ambtenaren en de werknemers van de (overheids -) instanties, justitie, gemeentelijke overheden en bedrijven beginnen te “chatten”, bijvoorbeeld over fraude, misdaden en onrechtvaardigheden. U neemt een risico, omdat je het risico dat je bestaan. Wettelijk bent u beschermd in Duitsland, als u de mensen bewust te maken van dingen die niet mogen weten aan het Publiek. Wettelijk gezien heeft u beschuldigt u van schendingen van het besturingssysteem of de geheime dienst. In andere landen, klokkenluiders zijn wettelijk beschermd. In onze “rechtsstaat” ze zijn waarschijnlijk meer druk, pesten, Intimidatie, en het bestaan van verlies blootgesteld. Ze hebben onze steun. Zonder hen zouden we niet weten van sommige dingen.

Klokkenluider-Netzwerk e. V. persbericht van 01.12.2009: “Meer transparantie in de farmaceutische industrie is de hoogste tijd! De versterking van een onafhankelijke IQWiG en meer transparantie in de farmaceutische industrie, de vorderingen van de Klokkenluider netwerk, in een Brief aan de Federale Minister van volksgezondheid Dr. Philipp Rösler. Een essentieel instrument voor dit kan worden gecorrigeerd door de oprichting van een speciale wettelijke klokkenluider bescherming voor de insiders in de farmacie en de Geneeskunde.

Voor een beetje meer transparantie, het Instituut voor kwaliteit en efficiëntie in de gezondheidszorg (IQWiG), die onderzocht de feitelijke Gebruik van drugs sinds 2004. Echter, de IQWiG heeft de instrumenten die het nodig heeft om te zorgen voor een effectieve controle over de Raad van bestuur. Als spiegel online op 25. November gerapporteerd*, belemmeren, bijvoorbeeld door het farmaceutische bedrijf Pfizer zijn werk. Het patroon: Negatief resultaat van drug studies door de farmaceutische bedrijven worden verborgen om redenen van kosten en het bestuderen van de gegevens in het kader van slot en sleutel. De schade aan de patiënt en de gezondheidszorg, de kosten voor verkeerde behandeling en follow-up worden opgezadeld met ziekten.

Klokkenluider-Netzwerk e. V. ondersteunt de oproep van de IQWiG om een effectieve EU-breed verplichting tot het publiceren van de resultaten van alle studies, evenals het Memorandum van de duitse vereniging voor de Sociale psychiatrie**. De Memorie verzet zich tegen deze structurele corruptie in de gezondheidszorg, alsmede de biologisch reductionisme in de psychiatrie, en de roep om transparantie regels voor de bekendmaking van belangenconflicten tussen de geneeskunde en de farmaceutische industrie.

Daarnaast moet staat in het advies van de Klokkenluider netwerk Farma-insider, de inbreuken en overtredingen van deze nieuwe regels inzake transparantie of enige andere wet-en onethische gedrag van de farmaceutische industrie, in de toekomst, een onafhankelijke contactpersoon. “We hebben dringend behoefte aan een onafhankelijke Instelling, die ontvangt instructies, noodzakelijk onderzoek, en voor effectieve sancties van de wet van fracturen. Klokkenluiders, dus Insider, het indienen van de juiste informatie, moet worden beschermd,” – zei in de Brief aan de Federale Minister Rösler. Voorbeeld zou kunnen zijn de verenigde staten, waar van Pfizer, onlangs door het verzwijgen van ernstige bijwerkingen van een Anti-Psychotikums voor mensen met dementie, omdat het noemen van een aantal Whistlebowern 2,3 miljard US dollar moest betalen.

In Duitsland, echter, lijken zichzelf bestaande eerste benaderingen voor meer transparantie bedreigd, omdat, volgens het laatste nieuws*** de nieuwe Federale regering op zoek is naar een industrie-vriendelijke kandidaten op de top van de – zogenaamd onafhankelijke – IQWiG. Als dit lukt, hebben ze de farmaceutische lobby hebben wederom een reden om feest te vieren en wie zal de rekening betalen, is al vast.

Van kinderen-Alarm – dank u!