Voedsel industrie wint tegen de consument

De rechten van de consument activisten hebben opgeroepen voor een duidelijke etikettering van de producten geven de consument een hulp zijn voor de beslissing, die schadelijk kunnen zijn voor u en wat niet. Dat de consument meer informatie kunt krijgen over de ingrediënten is het absoluut noodzakelijk is en veel te laat.

Maar niets komt van het eerste. De Lobby van de voedingsindustrie heeft aangevraagd in Brussel. Bovendien, mogen de producten niet worden aangeprezen als gezond, hoewel ze eigenlijk precies het tegenovergestelde van dat. Wat wordt aangeprezen als gezond, kan ook worden verkocht tegen een hogere prijs. Het is veel winst, omdat de productie met de goedkope en slechte ingrediënten vrijwel niets kost.

Vooral Danone, Coca-Cola en Mars hebben getracht te voorkomen dat dit Initiatief van de consument pleit. (Ik ben niet verrast…)

Het kan nu worden genomen, is nog steeds slecht eten. Voedsel produceren fabrikanten zijn zich bewust van goede producten, dat wil zeggen meer te maken met de gezondheid van de mensen gericht, kan nog niet eens vrijwillig hun producten te onderscheiden van de andere (lagere) producten.

Alle lof behoort aan de voedsel-dictatuur.

Geef een reactie