“De consument is bewust misleid” – Interview met Thilo Bode van Foodwatch

Zeehonden werden beter beschermd dan die van de consument, kritiek op de voormalig Greenpeace-Chef Thilo Bode

De oprichter van de duitse consumentenorganisatie “Foodwatch” afval hout schimmels in de yoghurt en de vorming van acrylamide in Chips, en de lucratieve business met het Vlees.

Ze zeggen dat de consumenten worden bedrogen, het is de voedsel industrie en worden misleid. In welke mate? Je weet niet wat je krijgt voor zijn geld. U kan niet opnieuw gedaan reclame claims van de industrie – gebied van gezond natuurlijk om het huis-Ja. Ook voor de prijs die u niet kunt Oriënteren. Goedkoop betekent niet slecht en duur is niet altijd goed.

Een Voorbeeld? Bij het kopen van Fiches dat voor u de hoogte van het percentage van acrylamide – een kankerverwekkende stof – niet. We hebben gemerkt dat er in Duitsland, dat in het geval van Chips van Lidl 50 microgram acrylamide per Kilo zijn opgenomen, in het geval van Pringles van Proctor & Gamble, het was 1600 microgram. Want een kind is waarschijnlijk om te eten van vijf stuks per dag.

Trefwoord: rottend vlees: Is schandalen, Consumenten zijn ook de schuld van het Vlees, omdat hij altijd wil om te winkelen voor goedkope? Nee, de schuld van de wetten die uitnodigen afval, het misbruik van Vlees. Elk jaar 16 miljoen ton vlees en afval te worden verzonden in Europa. Europa ‘ s grootste vlees-dealer, Vion, verdient beter te worden met de handel van afval als met de handel van eetbare vlees. Het is een aansprakelijkheid van de fabrikant voor ontbrekende niveaus in alle gebieden van de handel.

Dus, alleen de gewijzigde wetgeving kon de situatie te verhelpen? Ja, de Komsumenten zijn zonder rechten, dan mag je niet klagen. U zou hebben om te bewijzen dat de gegevens van de producent stemmen, maar je kunt niet. Het wordt vaak geadverteerd met landelijke taferelen die niets van doen hebben met de werkelijkheid. Achter het merk, de liefde van het land, de nederlandse grote groep Campina, bijvoorbeeld. Vaak aangeprezen als “gezond”, en dat is verre van dat. de Consument is bewust misleid.

Welke reclame-slogans is misleid? Consumenten lezen van de aardbei yoghurt “Natuurlijke smaakstoffen”, denkt van het sap van de aardbei. Het Aroma komt van de hout schimmel in de yoghurt is een maximum van de helft van een aardbei. Of de kinderen bar van Ferrero, “voor de Extra Portie melk”. Om dit Extra Gedeelte van de melk en calcium, we zouden hebben om te eten zo veel dat we het equivalent van het nemen van bijna 50 blokjes suiker en een half pond Boter voor ons.

Ook zogenaamd regionale specialiteiten vaak van ver komen… bijvoorbeeld worst: het vlees uit Hongarije en Polen, de huid van China en specerijen uit Afrika, maar alles is verwerkt in Duitsland voor de München witte worst, het kan zo worden genoemd. En de klant denkt dat hij is het kopen van een regionale specialiteit. Wat telt, is de plaats van uitvoering van de verwerking. Hoe komen de grondstoffen vandaan komen, niet weergegeven. Lobbyisten van de Agri – food industrie heeft geen interesse om dat te veranderen.

Indien niet, wat zegt dat het doet, en het niet hebben, wat zit er in – wat ga je geaardheid? Ik moet je teleurstellen: Er is geen Happy ending voor de consument. Je moet begrijpen dat je bent bedrogen en als Individu niets aan kunnen doen. Alleen op de georganiseerde groepen consumenten, zoals voedsel kijken, je kunt autoriteiten en de fabrikanten onder druk.

Wat is bereikt door voedsel horloge in Oostenrijk? Spar Oostenrijk had de lijsten in September 2007, Pringles Chips vanwege de acrylamide-belasting, tot de groep afgesproken om het verminderen van het aandeel.

Meer informatie www.foodwatch.de

Reactie: in het Algemeen, moet je reclame te beïnvloeden, en actief te informeren. Verantwoordelijkheid voor zijn eigen gezondheid, voor zijn lichaam over te nemen. Kijk goed wat er is opgenomen in de producten en waar ze vandaan komen. De Trend van een bewust gezonde voeding is altijd meer aan de top.

Aanbevolen literatuur over het onderwerp:

Geef een reactie