Voedsel bedrijven investeren een miljard euro om waarschuwingen op de verpakking, om te voorkomen dat

Met de EU-breed “stoplicht” – etikettering op de verpakking van het voedsel, het zou voor de Consument een goede hulp, gezonder voedsel uit de supermarkt assortiment uit te kiezen.

Dit zal niet voor de koper. Hij moet blijven als onwetend en “afval” om te consumeren. Voor de voedingsindustrie, met haar lobby in het Europees Parlement en besteedt ongeveer één miljard euro. Het voorstel van een ‘verkeerslicht’ etikettering vindt geen meerderheid in het Parlement.

Zo gemakkelijk is het voor de industrie. Je hoeft alleen maar wat geld te besteden, en het beleid hop-Bunny aan uw presentatie.

Het Europees Parlement is zo geliefd is bij de “betekenisvolle” de voorstellen van de industrie: het zal worden voor de consument (opzettelijk) moeilijk te begrijpen etikettering, die is, maar geef alleen de verhouding van calorieën, verzadigd vet, koolhydraten, suikers en zout per 100 milliliter of milligrammen, en de aanbevolen dagelijkse behoefte.

%image_alt%De “stoplicht” – etikettering zou worden aan de consument beschikbaar gesteld op basis van groene, gele en rode ringvormige gebieden, duidelijk op de hoogte van hoe gezond of ongezond een product is. Een rood stoplicht signaal zou geven aan de consument dat het product, te wijten aan de hoge niveaus van suiker, zout, vet en verzadigde vetzuren mag alleen worden gebruikt af en toe (gebruikt bij). Producten met een geel verkeerslicht signaal kan worden geconsumeerd met mate, onschadelijk. De groene verkeerslicht signaal symboliseert dat een product kan worden gebruikt in grotere hoeveelheden, of het zou moeten zijn.

Dus niets anders blijft voor ons nog steeds links, als ons de ingrediënten van een product zorgvuldig en ons begrip van wat ingrediënten in volgorde kunnen ons ziek maken.

Medische organisaties, pleit de consument, en veel consumenten zijn boos over de beslissing van het Parlement. De Britse EUROPARLEMENTARIËR Glenis Willmott klaagt dat de “Ampgel”tegenstanders in het Parlement zijn ingewikkeld en moeilijk te begrijpen labels te maken van de consumenten het moeilijk om duidelijkheid te komen op een van de producten die in uw winkelwagen.

Dailymail.co.verzending:

Eten bedrijven spenderen miljoenen aan push to kill ‘verkeerslicht’ etikettering gaan ongezonde producten, Food bedrijven spenderen miljoenen ponden om te doden uit een systeem van ‘traffic light’ waarschuwingslabels die zou helpen klanten identificeren ongezonde producten. (Lees meer…)

Euobserver.com:

Ep-leden weigeren ‘traffic light’ voedsel etiketten na het €1 miljard lobby inspanning EUOBSERVER / BRUSSEL – Europarlementariërs op woensdag (16 juni) goedgekeurde wetgeving de vernieuwing van de manier waarop voedsel en drankjes zijn voorzien van een etiket, met het doel te maken hoe gezond of ongezond een product is gemakkelijk te begrijpen zijn door consumenten die vaak verward raken door de veelheid van feiten sloeg op de rug van een blikje Cola of een doos Cornflakes. (Lees meer…)

Geef een reactie