Amino sweet – heel lekker en natuurlijk?

Ajinomoto, de grootste fabrikant ter wereld van voedsel additieven (met inbegrip van glutamaat = hersenen destroyer) is ergerde de laatste tijd. Hij is boos omdat met dank aan het toenemende bewustzijn van de consument, het beste product, namelijk aspartaam, niet zo populair. Nee, het komt zelfs meer en meer in diskrediet gebracht, en voor goede reden.

Aspartaam is een kunstmatige zoetstof. Het werd ontdekt aspartaam in 1965, bij toeval, een apotheek met de naam van J. M. Schlatter, bij de farmaceutische firma G. D. Searle & Company. Vind Schlatter eigenlijk een drug voor maagzweren. Hij gemengd asparaginezuur en fenylalanine, twee natuurlijk voorkomende aminozuren en vond dat dit nieuwe compound heeft een zeer zoete smaak.

Goed, niet slecht. Een zoetstof is gevonden. Dus de voormalige bedrijf, G. D. Searle & Company, deze nieuwe stof (die was eigenlijk bedoeld als een medicinaal product) wordt aangegeven als een additief voor levensmiddelen, en wilde een goedkeuring van de FDA (Food and Drug Administration).

In 1970, aspartaam werd gepatenteerd. Nu G. D. Searle & Company gezocht, om zo te spreken, daarom, om een “groep van geest te zijn met de FDA om het bevorderen van de goedkeuring voor hun chemicaliën. Sommige mensen gebruiken de vies woord, lobbyen.

In 1973, G. D. Searle & Company, de FDA heeft haar eigen (in-house) studies over aspartaam. Natuurlijk, die waren duidelijk de ‘onafhankelijke’ onderzoeken met het resultaat – zeer dik in het rood verf: Veilig te gebruiken. Niet schadelijk voor uw gezondheid…

Natuurlijk waren er ook heel verschillende standpunten. Er waren tal van bezwaren van wetenschappers bevestigd dat aspartaam is een gevaarlijk gif. Dus iets anders dan onschuldig. Er was bewijs dat aspartaam kralen waaronder neurologische schade aan de hersenen tumoren / kanker gezwollen en aandoeningen van het endocriene systeem kan activeren.

In weerwil van deze tegen-stemmen, en het bewijs kon worden overtuigd van de jaren 1974 de FDA door Searle om de goedkeuring van de commerciële gebruik van aspartaam in sommige producten. Aspartaam heeft op de wereldwijde markt, met de uitzondering van een paar landen waar het verboden is.

Nu, het verhaal van aspartaam is vrij lang. In 1986 werd het bedrijf G. D. Searle & Company werd overgenomen door Monsanto, en leidde de productie van de zoetstof agenten als een onafhankelijk bedrijf onder de naam NutraSweet Company. Later, na 1996, Ajinomoto begonnen met de productie van aspartaam.

Het feit is dat aspartaam voor meer dan 25 jaar, is opgenomen in een aantal van ons voedsel. Vooral in frisdranken, kauwgom en suikervrije Desserts. Waar suiker is aangekondigd, moet u voorzichtig en kijk goed wat de ingrediënten is. Aspartaam wordt ook vaak uitgedrukt als additief E951.

Waarom is het überhaupt mogelijk dat dergelijke middelen kunnen worden gebracht, in weerwil van hun toxiciteit en de enorme negatieve effecten op de gezondheid, in ons voedsel? Dit is geen samenzweringstheorie, het is het wereldwijd de dagelijkse praktijk van het lobbyen. Het kapitalisme dat brengt corruptie. Het is de druk van de zeer invloedrijke bedrijven die vertegenwoordigen hun eigen belangen. Deze belangen zijn beurt in om de maximale Winst.

Vrijwel alle medicijnen en voedsel goedgekeurde additieven door de FDA, niet omdat de wetenschap heeft aangetoond dat het in veiligheid, maar omdat de bedrijven nemen geldelijke betalingen in een Multi-miljoen-Dollar-bedrag impact op de goedkeuringen. Het is ook niet langer een geheim dat managers oefenen na een officiële terugtrekking van één van deze bedrijven, niet zeldzaam, en uit pure toeval, haar kantoor dan ineens in een controle of de goedkeuringsinstantie… Officieus, deze leiders zijn nog steeds op de loonlijst van uw ‘oude’ bedrijf. Maar dit is tegenwoordig heel normaal.

Een goede ontwikkeling is dat de consument zal heel langzaam, maar steeds meer bewust over hun voeding en gezondheid. En de waarheid over aspartaam en andere schadelijke additieven.

Ja en dat is precies de reden waarom de zoetstof groep Ajinomoto dacht dat hij nodig had om te proberen een nieuwe Marketing strategie. De strategie is gewoon dat de zoetstof aspartaam is nu een nieuwe naam. Aantrekkelijk en gedenkwaardig: amino sweet.

Toegegeven, amino sweet, het klinkt echt heel leuk. Dus zeker een aantal consumenten te misleiden. Die is ook te vinden dat een amino sweet in werkelijkheid, aspartaam? En de reclame, slanke vrouwen, gewoon super! Bijvoorbeeld hier: www.aminosweet.info Alleen Suiker Smaakt Zo Goed. Maar de klas?!

Ik zal zeggen in goed duits: Laat niet deze Shit gek! Dit is een wanhopige poging van de zoetstof industrie de Multi-miljard Cash Cow leven een beetje langer.

Amino Sweet = Aspartaam = Gif!

Video link: https://youtu.be/TB6L9S_jc5E

Video link: https://youtu.be/xrvmzZC0YBo

 

Bronnen en relevante Links:

  • Aspartaam Is de zoetstof kanker veroorzaken?
  • privé health-organisation.de
  • Zoetstof Aspartaam
  • Ajinomoto merken aspartaam ‘amino sweet’
  • Aspartaam Geschiedenis Hoogtepunten
  • De FDA de goedkeuring van aspartaam onder de loep
  • Te Vervallen Verbod Op Een Gevaarlijke Zoetstof
  • Geef een reactie

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.Verplichte velden zijn gemarkeerd *